توریسم جنسی بازتولید نظام برده داری
براستی
چرا انسانها نمیخواهند درک کنند که برده بودنبسیار کریه و زشت است حال هر
شکلی از آن چه بردگی ایدئولوژیک چه بردگی اقتصادی چهبردگی حاصل از جهل و نا
آگاهی و هر شکل دیگر آن؟گردشگری
جنسی گسترش سریع و روزافزون شبکه اینترنت، به تبلیغاتصنعت گردشگری جنسی به
ویژه جهت ساکنان اروپای غربی و آمریکا، رونقی دوچندان بخشیدهاست. در این
تبلیغات خدماتی نظیر تورهای جنسی، فاحشهخانهها و سفارشات اینترنتیزنان
روسپی در کشورهایی نظیر تایلند، فیلیپین و کوبا ارائه میشود.بیشک در
اینوضعیت، علاوه بر گسترش قاچاق زنان و کودکان، ضربات سنگینی بر حقوق
انسانی زنان وکودکان وارد شده و آنها را به یک کالای جنسی جهت مردان هوسران
گردشگر، تبدیل نمودهاست.مبلغان تورهای جنسی، اندامها و جنسیت زنان را در
کل کره خاکی و از طریق شبکهاینترنت به حراج میگذارند. این شبکه، ارتباط
بینالمللی جهت فروش زنان در یک بازارجهانی و به ویژه جهت مردان کشورهای
صنعتی به وجود آورده است. در دو سال گذشته،امکانات چندرسانهای (صوت و
تصویر) به شبکه اینترنت افزوده شده که تبدل رنگ،گرافیک، عکس، انیمیشن، صدا و
تصاویر متحرک را ممکن نموده است.
این
ویژگیهایپرشور و نوین اینترنت، به رشد سریع منافع تجاری در بخشهای
گوناگون شبکه منجرگردیده است که در این میان «صنعت سکس» یکی از پیشگامان در
استفاده از اینویژگیهاست.
تبلیغات
ویژه تورهای جنسی، فاحشهخانهها و استریپبارها (بارهاییکه در آن افرادی
کاملاً برهنه میشوند). به سهولت و بدون کمترین محدودیتی در شبکهاینترنت
ارائه میگردد. چند مثال را مرور میکنیم: اتاقهای گفتوگوی
اینترنتی،امروزه به مکانی جهت تبادل اطلاعات در توصیهها برای گردشگریهای
جنسی و یافتن زنانروسپی در کشورهای مختلف تبدیل شده است.
اطلاعاتی
نظیر چگونگی سفر، قیمت هتلها،شماره تلفنها، کرایه تاکسیها، قیمت
مشروبات الکلی، قمیت خدمات جنسی ارائه شده وانواع آن را به راحتی میتوانید
در این اتاقها بیابید.
تصاویر
مستهجن این سفرهانیز در دسترس همگان است. در تابستان 1995 یک مرد
آمریکایی، برای اولین بار «تورهایجنسی» به مقصد جمهوری دومینیکن را در شبکه
اینترنت تبلیغ نمود. این تور 4 روزه باهمراهی یک راهنما جهت ارائه اطلاعات
کاربردی در مورد چگونگی یافتن و ارتباط با زنانروسپی و همچنین یافتن
گروههای عیاشی ارائه میشد.
این
تورها با سکس دهانی توسطیک زن جذاب که از سوی راهنمای تور انتخاب میشد،
همراه بود و یا در تبلیغات مربوطبه «تعطیلات جنسی» در کاستاریکا که با
ارائه راهنمای گردشگری (زنان روسپی بومی) همراه
بود، با طولانی شدن زمان تور امکان تعویض راهنماها نیز ممکن بود. شوهای
مبتذلسکسی نیز در تایلند به یکی از بخشهای مهم گردشگری تبلیغ شده در
اینترنت بدل شدهاست. از تصاویر زنان کاملاً عریان نیز در این تبلیغات
استفاده میشود.
در
یکی ازتبلیغات مربوط به سفر به فیلیپین، که با ارائه تصویر یک زن همراه
است، وی از شمادعوت میکند که جهت دیدن فیلیپین با وی همراه شوید! در این
تبلیغات از آن کشور بهعنوان مکانی جذاب و هیجانانگیز نام برده شده است. در
این تبلیغات به اختصار بهوجود زنان روسپی در همه جای کشور و با ارائه لیست
قیمت آنان اشاره شده است. به نظرمیرسد همه حرفها پیرامون عشق، زناشویی
کودکان دور میزند.
در
تبلیغاتی دیگر،ارائه یک راهنمای مؤنث اختصاصی جهت این تورها تبلیغ شده
است. در این تبلیغات اشارهشده که کلیه دستمزدها باید به مدیر تور و نه زن
پرداخت گردد، اما پرداخت انعامفراموش نگردد! و یا گفته میشود که این زنان
به سن، ظاهر و ثروت شما توجهی نخواهندکرد.
در
تبلیغی دیگر با ارائه لیستی مصور از زنان مختلف، آدرسهای آنان بهخریداران
فروخته میشود. همه این تبلیغات برای سودآوری فاحشهخانهها و هتلها
ومشروبفروشیهای نیز مفید خواهند بود.
در
سفارشات اینترنتی دختران برخلاف آنچهکه به عنوان یافتن همسر در کشورهای
دیگر تعبیر میشود، اکثر مردان پس از سفر به آنکشورها و ازدواج با آن
دختران، آنان را ترک میکنند.
در
گردشگری جنسی و سفر بهمکانهای هیجانانگیز، افراد محدودیتهای موجود در
منازل خود را نخواهند داشت. درشهرهای خارجی، مردان امکان همه نوع
سوءاستفاده و بدرفتاری با زنان و دختران را بهروشهایی که در کشورهای
خودشان بسیار خطرناک و یا پردردسر است، خواهند داشت. برایتعدادی از مردان،
جذابیت بانکوک به دلیل وجود دختران بسیار جوان و روشهای شبیه بهبردهداری
در آن است.
در تبلیغات اینترنتی سفر به بانکوک، به رضایت مردانی کهپیش از این
به تایلند سفر کردهاند، اشاره شده است. نیروهای پرقدرت تبعیض نژادی،آزار
زنان، تسلط کشورهای قدرتمند و استعمار اقتصادی در فروش زنان جذاب و
شهوانیمتحد گردیدهاند. اکثر مکانهای توریسم جنسی در نیم کره جنوبی نظیر
تایلند وفیلیپین سالهای آغاز فعالیت خود را با تقاضای مربوط به زنان روسپی
توسط نظامیاناشغالگر آمریکایی آغاز نموده است و با ترک ارتش آمریکا،
دلالان محبت (قوادان) وکارگزاران فعال در این صنعت بازار جدیدی را برای
زنان تایلندی و فیلیپینی جهتتورهای نسی به مقاصد ژاپن و اروپا پیدا
کردهاند
سود
فزاینده این تورها نصیبشرکتهای فراملیتی، خطوط هواپیمایی، هتلها و
رستورانها میگردد. با تبدیلروسپیگری به یکی از انواع گردشگری ویژه
مردان، این فعالیتها به یکی از عواملتوسعه اقتصادی کشورهای فقیر بدل شده
است. «صنعت گردشگری» همواره از سوی سازمان مللمتحد، بانک جهانی و گروههای
مشاورهای ایالات متحده به عنوان یکی از راههای ایجاددرآمد و بازپرداخت
بدهیهای خارجی کشورهای فقیر معرفی شده است.
کشورها
با تعیینسیاستهای گردشگری خود، میتوانند در صورت تمایل از گسترش
روسپیگری به عنوان یکجنبه گردشگری حمایت نموده و یا از شکلگیری آن
جلوگیری نمایند.
البته
تعدادی ازکشورها با اتکا به فروش اندامهای زنان، به کسب درآمد روی
آوردهاند. با رشد صنعتسکس، زنان و دختران بیشتری در یک شهر و یا کشور به
این سو کشیده میشوند تا بهگردشگران خارجی فروخته شوند.
در
«بارهای بانکوک» زنان و دختران اسم ندارند، بلکهشمارههایی بر لباسهای
تنگ و کوتاه آنان نصب شده است. مردان آنان را باشمارههایشان انتخاب
میکنند.
آنها کالاهایی سکسی و قابل تعویض به معنای کاملکلمه هستند. در یک
تخمین گفته شده است که 10 درصد جمعیت مؤنث تایلند در صنعت سکسفعالند. در
مراکز توریسم جنسی، نظیر بانکوک تقاضا برای زنان مورد استفاده در
مراکزروسپیگری، از ظرفیت جمعیت بومی آن فراتر رفته و آنان قادر به تأمین
زنان کافی جهتانجام تقاضاهای گردشگری خارجی نیستند، لذا دلالان محبت و
پااندازها به سایر کشورهابه ویژه آنهایی که بحرانهای سیاسی ، زنان را
آسیبپذیر و نیازمند نموده، رویآوردهاند.
مقامات
تایلندی تخمین میزنند که هماکنون 20000 زن برمهای درفاحشهخانهها
فعالند که همه ساله به تعداد آنها افزوده میگردد. هم چنین 10000 زناز
کشورهای مستقل مشترکالمنافع و 5000 زن چینی نیز همه ساله به تایلند روی
آوردهمیشوند.
مردانی
که از این سایتهای اینترنتی استفاده میکنند ، در یادداشتهایخود به
یکدیگر، گردشگران را به بازدید از کشورهایی که به سختی از فقر صدمه
دیدهاند، دعوت میکنند.
با
کاهش درآمد سالانه، زنان مستأصلتر گردیده و در برابرروسپیگری ، مقاومت
کمتری نشان میدهند و همچنین قیمتها برای سکس با زنان روسپی همپایینتر
میآید.
مردان
در اکثر موارد، درآمد میانگین مناطق را به عنوان بخشی ازاطلاعات عمومی در
مورد هر کشور یا شهر خاطرنشان میکنند. این اطلاعات جهت توضیح وتوجیه اینکه
چرا زنان را میتوان به بهایی اندک در مقایسه با درآمد مردان کشورهایصنعتی
خریداری کرد، به کار میآید.
با
رشد توریسم جنسی، شهرها و کشورها بر اساسروسپیگری در سطح جهانی با بدنامی
روبهرو میشوند. هنگامی که محیط سرشار ازخودفروشی و قوادی گردد ، همه
زنان حاضر در محیطهای بیرونی به عنوان «روسپی» و همهمردان به شکل «قواد»
دیده میشوند.
در
یکی از تبلیغات اینترنتی که از کوبا بهعنوان مکانی جدید جهت خوشگذرانی
مردان اروپایی در منطقه کارائیب نام میبرد. یک مرددر گزارش خود از کوبا
مینویسد: «شما هر دختری که بخواهید میتوانید داشته باشید. فقط
در برابر او در خیابان بایستید و از آن زن بپرسید که آیا تمایل دارید با
منبیایید و او خواهد آمد… هدایای کوچکی نظیر لباسهای زنانه یا عطر به
همراه داشتهباشید تا با شما نظیر یک سلطان برخورد شود».یک
توریست دیگر در مورد کوبامینویسد: «هر دختر غیر مجرد کوبایی را میتوانید
داشته باشید. اکثر آنها در موردروسپیگری چیزی نمیدانند تا اینکه با یک
توریست آشنا میشوند.«همچنین مرددیگری در مورد
اینکه چگونه یک دختر کمتر از 12 ساله را برای سکس در بانکوک بیابیدچنین
مینویسد: «به دنبال مردان قواد باشید تا دختر مورد نظر خود را بیابید حتی
اگرآن مرد نتواند به شما کمکی کند ، مرد مناسبی را به شما نشان خواهد داد».تبدیلجنسیت
زن به کالا جهت فروش به هر مردی، نجابت روحی و پاکی جسمانی او را که جزء
حقوقپایه هر انسانی است ، از بین میبرد. روسپیگری ، پایمال نمودن حقوق
انسانی زناناست. کلیه مقالات ارایه شده در گردهمایی سازمانهای غیردولتی و
چهارمین کنفرانسجهانی زن در پکن ، به این مورد اشاره نمودهاند که یک نیاز
اساسی جهت پایان دادن بهاستثمار جهانی زنان و گردشگری جنسی احساس میشود.
در قطعنامه کنفرانس میخوانیم: «ما
خواهان پایان دادن به تجاوزات جنسی و همه انواع استثمار جنسی و خشونت و
آزارجنسی زنان و کودکان هستیم. ما همچنین خواهان پایان دادن به قاچاق زنان و
کودکان بهویژه گردشگری جنسی هستیم». تبلیغات اینترنتی در مورد زنان روسپی
در تورهای گردشگریجنسی ، باعث افزایش رفتارهای این چنینی مردان و همچنین
برخورد روزافزون مردان بازنان به عنوان یک کالای جنسی میگردد.
اینترنت
، شبکهای ارتباطی با سریعترینرشد و فاقد قانونمندی است. این یک رسانه
ارتباطی سریع است که میتواند مخاطبانش رادر هر نقطه دنیا و در عرض چند
دقیقه بیابد. این عوامل ، شبکه اینترنت را به مکانیپررونق جهت قاچاق
بینالمللی زنان تبدیل نموده است که موجب توسعه تجارت جهانی سکسگردیده است.
هنوز هم وارد شدن و توسعهی صنعت سکس در اینترنت، به عنوان
آسیبهاییقلمداد میشود که بر زنان وارد میگردد.
اولین
آسیب این است که با استثمار جنسیزنان ، حقوق انسانی آنان، پایمال میشود.
کسانی که خواهان توقف این خشونتها علیهزنان و کودکان هستند ، باید در همه
جنبهها نظیر حوزههای سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی، محلی ، ملی و بینالمللی
فعالیت نمایند تا دنیایی بسازند که به مردان اجازهاستثمار زنان و کودکان را
ندهد
موفق باشید